Pakiet Z DYSLEKSJĄ NA TY
3 407,00 zł brutto
Opis
Rozbudowany pakiet gier wspomagających rozwój dzieci z grupy ryzyka dysleksji.
Dzieci z grupy ryzyka dysleksji, jak i ze stwierdzoną dysleksją bardzo ciężko pracują, aby osiągnąć umiejętności niezbędne do płynnego czytania ze zrozumieniem i pisania. Wielokrotnie wykonują te same zadania, aby osiągnąć to, co rówieśnikom często przychodzi z łatwością. Tacy uczniowie często narażeni są na liczne niepowodzenia i problemy emocjonalno-społeczne. Długotrwały stres często prowadzi do zaburzeń lękowych, psychosomatyzacji, nadmiernej nerwowości i impulsywności. Wszystkie te trudności stanowią olbrzymią barierę, którą łatwiej jest pokonać, gdy nauce towarzyszy zabawa. Pakiet Z DYSLEKSJĄ NA TY powstał, aby wspierać wychowanków przedszkoli, uczniów szkół podstawowych oraz pracujących z dziećmi specjalistów, w dążeniu do pokonywania trudności edukacyjnych. To wspaniały sposób na urozmaicenie zajęć i wykorzystanie innowacyjnych technologii w procesie reedukacji i wspomagania rozwoju. 8 rozbudowanych gier tematycznych o zróżnicowanych poziomach trudności, skonstruowano w taki sposób, aby nauczyciel lub terapeuta mógł odpowiednio dopasować poziom zadań do możliwości ucznia. Przygotowane zabawy uczą postaw proekologicznych i szacunku do świata oraz ludzi, niezależnie od ich wyglądu czy pochodzenia. Dodatkową zaletą pakietu jest duża dawka humoru wplecionego w starannie przygotowane scenariusze. Przekaz gier jest bardzo uniwersalny i pełen wartości, które naszym zdaniem są świetnym mostem do dziecięcych motywacji rodzina, przyjaźń, zabawa, postawy proekologiczne, szacunek do świata i ludzi niezależnie od ich wyglądu czy pochodzenia. Gry są przyjemne, tematyka różnorodna, a dodatkową zaletą jest wpleciony w nie humor.
Dla kogo?
- Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (także te prawidłowo rozwijające się)
- Dzieci zagrożone dysleksją
- Dzieci ze zdiagnozowaną dysleksją
Pakiet obejmuje trening funkcji poznawczych:
- Pamięci wzrokowej, słuchowej i ruchowej
- Koordynacji wzrokowo-ruchowej
- Koncentracji uwagi
- Myślenia przyczynowo-skutkowego
- Intuicji matematycznych (rytmy, klasyfikacja, różnicowanie)
- Czytania ze zrozumieniem
- Rozładowywania napięcia emocjonalnego
- Syntezy i analizy wzrokowej i słuchowej
O autorkach:
Marta Kirylczuk
Jest absolwentką Akademii Pedagogiki Specjalnej. Skończyła również kurs psychoterapii dzieci i młodzieży przygotowany przez Stowarzyszenie Psychologów Chrześcijańskich. Posiada doświadczenie w pracy z dziećmi na różnych szczeblach edukacyjnych. Miała okazję pracować zarówno w placówkach prywatnych jak i publicznych, jako nauczyciel wychowania przedszkolnego, wychowawca świetlicy oraz nauczyciel wczesnoszkolny. Współpracowała również z Fundacją Bullerbyn jako wychowawca na ,,Wioskach Bullerbyn”. Na co dzień pracuje jako nauczyciel wczesnoszkolny w Mikroszkole Laski.
„Pakiet Z DYSLEKSJĄ NA TY powstał, aby pomóc dzieciom z trudnościami w uczeniu się. Ma on w wielowymiarowy sposób wesprzeć kompetencje najmłodszych, dbając zarówno o aspekt dydaktyczny jak i emocjonalny. Zależało mi na tym, aby stworzone gry zachęcały do wielokrotnego powtarzania tej samej aktywności. Chciałabym, by pakiet dotarł do wszystkich, którym nie jest obojętny los dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Im wcześniej rozpoczniemy z nimi świadomą pracę, tym większa szansa, że trudności szkolne nie staną się ich udziałem.”
Joanna Kraś
Absolwentka pedagogiki korekcyjnej i wczesnoszkolnej na Akademii Pedagogiki Specjalnej. Obecnie nauczyciel wychowania przedszkolnego w placówce integracyjnej i pełnoetatowa mama czwórki dzieci. Od zawsze miała słabość do puzzli. Interesuje się zdrowym stylem życia, z pasją opowiada dzieciom bajki na dobranoc. Oprócz tego rysuje, tworzy, skleja i rymuje.
„Dzięki możliwości pracy nad scenariuszami do gier mogłam nie tylko wykorzystać swoją wiedzę. Był to również impuls do rozwoju. Bardzo mnie ucieszyło, że mogę jednocześnie spełniać się jako mama i współtworzyć coś wyjątkowego. Stworzone przez nas gry są przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Nie brakuje w nich humoru i tematów bliskim maluchom. W trakcie zabawy ćwiczą one umiejętności takie jak: dostrzeganie i kontynuowanie sekwencji, spostrzegawczość wzrokowa, pamięć słuchowa i ruchowa, koncentrację uwagi, różnicowanie symboli abstrakcyjnych oraz czytanie ze zrozumieniem. Gry zaprojektowano w taki sposób, aby kontakt z nimi był rozluźniający i wzmacniający poczucie sprawczości u dzieci. Dzięki różnym wariantom rozgrywki poziom trudności można dopasować do możliwości podopiecznych.”
Zawartość pakietu
W STOLARNI
Tym razem dzieci przeniosą się do warsztatu, w którym poznają dwóch przyjaciół: Marka i Arka. Chłopcy oprowadzą nas po stolarni, w której pracuje tata jednego z nich. Uczniowie będą mieli okazję zapoznać się procesem obróbki drewna. Będą musieli ruszyć głową i uruchomić wyobraźnię, aby rozwiązać rebusy i odgadnąć nazwy drzew oraz zwierząt. Nie zabraknie też okazji do ćwiczeń czytania ze zrozumieniem oraz wyodrębniania samogłosek i spółgłosek w odczytanych wyrazach. Gra wyposażona jest też w planszę relaksacyjną, podczas której uczniowie odnajdą narzędzia stolarskie
ukryte pod wiórami. Dodatkowym atutem gry jest oswajanie dzieci z tematem niepełnosprawności ruchowej.
WESOŁY PIKNIK
„Wesoły piknik” zaprasza uczniów na zieloną łąkę, gdzie trwają przygotowania do festynu. Zadaniem dzieci będzie pomoc w dekorowaniu parku. Do wyboru mamy 2 minigry: APETYCZNE GIRLANDY, gdzie maluchy kontynuują układy rytmiczne oraz DZIURAWE ŁAŃCUCHY, polegające na uzupełnieniu luk w układach. Każda z gier oferuje pięć poziomów trudności. Nie zabrakło też krótkiej scenki ze stomatologiem, który przypomni maluchom o szczotkowaniu zębów i umiarze w spożywaniu słodyczy. Wisienką na torcie jest tutaj plansza relaksacyjna, gdzie małe wesołe robaczki będą podjadać cukierki i lizaki przeznaczone do dekorowania parku.
GUMOWE UCHO KOTA MIĘTUSA
„Gumowe ucho kota Miętusa” to quiz, w którym dziecko będzie miało okazję wykazać się znajomością świata dźwięków. Dzięki interaktywnym minigrom uczniowie będą ćwiczyć koncentrację i różnicowanie słuchowe. Dla nieco bardziej zaawansowanych przygotowano też ćwiczenia z czytania ze zrozumieniem. W grze nie zabrakło również elementów rozwijających kreatywność. Plansza relaksacyjna pozwoli stworzyć własną muzykę na wirtualnym pianinie, które zaskoczy maluchy swoimi unikalnymi dźwiękami.
BOCIEK W KRAINIE BOBASÓW
Akcja gry „Bociek w krainie bobasów” rozgrywa się w niezwykłej krainie, gdzie dzieci przynoszone są przez bociany. Jeden ze skrzydlatych dostawców będzie potrzebował pomocy uczniów, aby uporać się z nadmiarem swoich obowiązków. Cztery starannie przygotowanych minigier zapewni dzieciom rozrywkę i umożliwi ćwiczenia na materiale literowym z zakresu czytania i rozpoznawania znaków. Zestaw zabaw uzupełniono również o planszę relaksacyjną,
gdzie uczniowie będą uciekali przed małym brudaskiem, chcącym umorusać ich farbami. Co ciekawe, jest to rozgrywka z cyklu „pojedynek ruchowy”, dlatego ku radości maluchów, do gry może włączyć się również nauczyciel!
BALONOWE SZALEŃSTWO
W „Balonowym szaleństwie” dzieci wcielą się w role asystentów Magika Karola, wykazując się świetną pamięcią i dobrym słuchem. Te cechy zagwarantują im gromkie brawa podczas niezapomnianych pokazów sztukmistrza. Wszystkie zabawy utrzymano w bajkowej i kolorowej atmosferze. Każda z przygotowanych minigier została
podzielona na 3 poziomy trudności. W pierwszym pojawiają się słowa bliskie dziecku, w drugim te o bardzo podobnym brzmieniu, a trzeci uzupełnia rozgrywkę o ciągi cyfr. Chcąc zminimalizować napięcie emocjonalne, warto sięgnąć po planszę relaksacyjną, gdzie dzieci zmierzą się z zadaniem zbierania magicznych fasolek, które zachęcą je do aktywności fizycznej.
ZIMOWA PRZYGODA Z ADURO
„Zimowa przygoda” przeniesie uczniów do mroźnej Grenlandii, gdzie razem z małym Inuitą Aduro poznają techniki rozgrzewania ciała podczas mroźnych dni, oraz pomogą chłopcu w tresowaniu pingwinów. Przygotowane gry ułatwią ćwiczenie pamięci ruchowej, doskonalenie umiejętności dekodowania znaków i symboli, trenowanie umiejętność logicznego myślenia oraz czytanie ze zrozumieniem. Zabawy zapewnią również przyjemną gimnastykę. Podobnie jak w przypadku innych gier dostępnych w pakiecie Z DYSLEKSJĄ NA TY, tu również nie zabrakło planszy relaksacyjnej. Tym razem zachęca ona dzieci do tropieniu śladów.
SKLEP MALARZA MACIEJA
Gra „Sklep malarza Macieja” przeniesie dzieci do magicznego świata sztalug i tubek z farbami. Pozwoli ona utrwalić kolory i poprawić zdolność logicznego myślenia. Jej dodatkowym atutem jest przyjemne terapeutyczne oddziaływanie. Dzięki prostym zadaniom dzieci uwierzą we własne kompetencje i rozładują nagromadzone napięcie emocjonalne. Oprócz minigier, „Sklep malarza Macieja” oferuje również planszę relaksacyjną, która pozwoli młodym artystom zapoznać się z abstrakcyjnym stylem malarstwa i stworzyć unikalne kompozycje za pomocą własnych ciał.
TĘCZOWE WYGIBASY
„Tęczowe wygibasy” to interaktywny pokaz, który poprowadzi dzieci przez bajkową fabułę 10 minigier, opartych na kanwie znanej opowieści o magicznej fasoli. W trakcie podróży do podniebnej krainy olbrzymów dzieci będą ćwiczyły umiejętności motoryczne. Podczas zabaw nie zabraknie też wskazówek dotyczących dbania o higienę jamy ustnej.